31 Ocak 2012 Salı

ÖZGÜRLÜK AŞKINI BİR KUŞ'TAN ÖĞRENDİM

   Orta Anadolu Bölgesi, Coğrafya Dersinden hatırladığınız üzere; 'Yazları sıcak ve kurak, kışları ise soğuk ve karlı' geçer. Karaman bir İç Anadolu Bölgesi Şehri olarak benim yaşadığım dönemlerde (1958/1975, yaşımı da anlayın artık) Konya'ya bağlı küçük bir İlçe idi. Her kış geldiğinde yoğun kar yağışları olurdu. Bazen 1 hafta aralıksız kar yağdığını hatırlarım. Bir defasında öyle çok yağmıştı ki damı toprak olan ev sahipleri, her gün damlarını kürümelerine rağmen damın çökmesinden korkar hale gelmişlerdi. Sabah uyandığımızda minik serçelerin açlıktan ve soğuktan bayılıp yere düştüğünü gördüğümüz anlar oldu.
   Ben, kar yağdığı zaman heyecanlanırdım. Niye mi? Çünkü Teyze Oğlu Mehmet Abimden  öğrendiğim at kuyruğundan yaptığım 'kıl tuzağımı' hazırlar, Teyzemin evinin karşısındaki Anneannemin toprak damında bol saman ve buğdayla karın üzerinde kurduğumuz 'Tuzak' ile açlıktan şehire inmiş olan Sığırcık Kuşları ve Güvercinleri ayaklarından yakalamayı ve biraz sevdikten sonra salmayı çok severdim. Onların önce çekingen halleri sonra yeme saldırmaları, bir kaçının yakalanması ve bizim alıp sevmemiz, adeta şölen gibiydi. Çocukluk hali ne görürsen büyüklerinden onu yapıyorsun işte.
   Ancak, hala hatırladığım ve üzüldüğüm bir olayı da anlatmadan geçemeyeceğim. Bir gün yakaladığımız Sığırcık Kuşlarından bir tanesini kafesimize koymuş, su ve bol yiyecekle donatmıştık içini. Ama o asil hayvan ne su içmişti, ne de yemden yemişti. Çok şaşırmıştık. Ertesi sabah uyandığımızda öldüğünü gördük. İnanamadık bir gecede adeta 'Hara-Kiri' yapmıştı. Çok üzülmüştüm, hala da üzülürüm ona bunu yaptığımız için. Ama gerçekten bilmiyorduk bir hayvanın bu kadar asil ve özgürlüğüne düşkün olabileceğini.
   Çok şey öğretti o minicik Sığırcık Kuşu, şimdi bile çok saygı duyarım ve severim onları. Özgür olmanın ve özgür yaşamanın ne kadar önemli olduğunu O minicik kuş öğretti bana. Bir daha asla yakalamadım Sığırcık Kuşlarını. Onları hep uzaktan sevdim saygıyla ve minnetle izledim, bana öğrettiklerini hatırlayarak.
O kuşu size tanıtmak istedim aşağıda ansiklopedi anlatımıyla satırlarda;
   ''SIĞIRCIK: Sığırcıkgiller (Sturnidae) Familyasını oluşturan kuş türlerine verilen ad.
     Sığırcıklar doğal olarak sadece Eski Dünya'da bulunur, bazı türleri doğu Avustralya'ya 

     götürülmüştür. Bir kaç türü bu yerlere adapte olmuştur. Sürü halinde gezinirler. Açık alanları 
     tercih ederler ve böcek ve tohum yerler Bu kuşların tüyleri koyu ve parlak renklidir. 
     En çok oyuklarda yuva yaparlar Yumurtaları mavi veya beyazdır''
Ve ben ekliyorum altına ''Asil, vakur ve özgür hayvanlardır Sığırcık Kuşları.''
Anadolu karlar altında ve Sığırcık Kuşları aç ne yazık ki, yiyecek bulma umuduyla Şehirlere akın ediyorlar şimdi sürülerle ve özgürce ...


Hüseyin Turgut SAYIN,
Karlı bir kış günü,

Bahçeşehir/İSTANBUL, 30.01.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder