22 Ocak 2013 Salı

MÜZİĞİN ETKİSİ...

Bu hayatta öğrenecek ne kadar çok şey olduğunu Quantum Touch Sertifikalı Uygulayıcılık Eğitimi için gittiğim İzmir'de bir kez daha anladım. Efendim, eğitimin ilk günü akşamı Dostlarımızdan Yaşar CANÖZDEN Hoca ve sevgili eşi Nuray Hanım'ın daveti ile buluştuk. Yanımızda başka Dostlar da vardı. Kordon'da benim müdavimi olduğum Balık Pişiricisi Veli Usta'nın yerinde akşam yemeği olarak; Dil Şiş, Kalamar, Salata, Kabak Tatlısı, Tahin Helva ve Çay'dan oluşan menümüzü afiyetle yedikten sonra Yaşar Hoca'nın yeni açtığı Müzikle Şifa Ofisine gittik. 

Yaşar Hoca her zaman olduğu gibi Garibur ismini verdiği müzik aleti ile bize parçalar çaldı, dilimiz döndüğünce biz de eşlik ettik. Sonra Yaşar Hoca dedi ki; 'Bakın şimdi aynı parçayı çalacağım ama farklı şekilde çalacağım ve siz farklı duygular hissedeceksiniz.' Haydi bakalım dedim ve dinlemeye koyuldum. Çalmaya başladı, o anda içimi derin bir hüzün kapladı, ağladım-ağlayacağım yani o derece etkili bir nağme. Hoca durdu şöyle bir baktı; 'Aynı şarkıyı şimdi de başka türlü çalacağım' dedi ve çalmaya başladı bu defa hareketli neşeli bir şekilde çaldı. İçimde bir kıpırtı oldu, sevinç dalgası esti sanki ama kısa kesti. Bu defa ben dayanamadım; 'Yaşar Hoca, içimizdeki hüzün daha gitmedi, dağıtalım şu hüzünü ' deyince 'Muhabbet Bağına Girdim Bu Gece' isimli şarkıyı çalmaya başladı ve ben de söylemeye koyuldum, yanısıra oynamaya da başladım ama ne oynamak coştuk yani, ortalığa bir neşe saçıldı. Hüzün de dağıldı gitti. 

Diyeceğim o ki; bir şarkıyı farklı nağmelerle çalmak bile dinleyen insanın ruhunda ve enerji alanında farkında olmadan farklı etkiler yaratıyor ve bu durum davranışları, kararları bile etkileyebiliyor. Bu nedenle dinlediğiniz müziklere, bulunduğunuz ortamlarda çalan nağmelere lütfen dikkat edin. 

Filmlerin, Dizilerin, Çocuk Kanallarının yanı sıra A.V.M.'lerde, Restaurantlarda vb. satış yapılan yerlerde çalan müziklerle insanın bilinçaltını, satın alma kararlarını etkileyebiliyorlar. Bu bir gerçek. Bu konuyu es geçmeyin diyorum. Çocuklarınızın dinlediği müziklere de özen gösterin demekten kendimi alamıyorum.

Daha öğrenecek çok şey var. Hayat o kadar engin ve sırlarla dolu ki... Her Ustadan bir ilim öğrenmek de o kadar güzel ki... Ustalara da teşekkürler, hürmetler...

Sevgi ve saygıyla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder