22 Ağustos 2012 Çarşamba

BİR DOSTA MEKTUP; ŞİFACI, ŞİFA VE DENGE YA DA DENGESİZLİK....


Değerli Dost; 
Bana göndermiş olduğunuz iletide duygularınızı ve düşüncelerinizi çok güzel anlatmışsınız. Harika bir şekilde kaleme almışsınız. Aslına bakarsanız kendi sorularınızın cevaplarını kendi yazınızın içerisinde zaten vermişsiniz:

''Öte yandan elbette bunu yaparken yardım eden kişi efor sarf ediyor, zaman harcıyor. Ve onun da hayatını sürdürebilmek için maddi kaynağa ihtiyacı var. Ama bunun dengesi nasıl sağlanır? Örneğin hayatında ciddi anlamda maddi blokajları olan ve neredeyse hayatını zor sürdüren birisi bana danıştı ve yardım istedi. Belki de borç içinde. Ve bu blokajı kaldırmak için ben de tonlarca para talep etsem işin içinden nasıl çıkılır? Ciddi kanaması olan hastayı acilden geri çevirmek gibi geliyor bana. Ve sonra da diyorum tamam hiçbir şey talep etmeden kendimi gerçekten ihtiyacı olan zor durumda olanlara adamak isterim ama bu defa da benim hayatım diye birşey söz konusu olmayacak....''

Siz bu soruların cevaplarını zaten biliyorsunuz, başka bir kişiye-kuruma da danışmaya ihtiyacınız yok. Ancak, mantıklı tarafınız bu sözleri başkalarından da duyarak bunun doğru olduğunun tasdikini bekliyor... 

Doğrusu şu ki her insan hayatta yaptığı seçimlerle kendi yolunu çizer, yaşamını kurar. Şimdi sizin önünüzde de yaptığınız seçimlerle ve aldığınız kararlarla ve hayata bakış açılarınızla yeni yolların önünüze açıldığını görüyor-hissediyorsunuz. Unutmayın ki seçimleri yapacak olan bu Özgür Seçim Alanında sadece sizsiniz... 

Size sadece şunu söyleyebilirim ki bu da zaten yaşamın değişmez kurallarından biri olarak tarafınızdan bilinen bir şeydir; ''Denge ya da Balans..'' Her ne olursa olsun hep buna dikkat edin... 

Şifaya aracılık yaparken, size şifa uygulanırken, öğretilirken ya da öğrenirken sorular sorun kendinize; ne aldım-ne verdim? Bu alış-veriş denge içinde gerçekleşti mi? Daha iyisi nasıl olurdu? Bunu yaparken içimdeki ses müsterih mi, rahat mı yoksa kalbimin orta yerinde bunun yanlış olduğunu söyleyen bir duygu mevcut mu?

Yaptığım her ne ise, bunu sevgi ile mi, kaygı ile mi, sadece menfaat sağlamak amacı ile mi, sevilmek için mi, faydalı olabilmek için mi, Tanrı'nın sevabını-sevgisini kazanmak için mi yapıyorum? Bu beni mutlu ediyor mu, daha sonra pişmanlık duyuyor muyum, acı çekiyor muyum, bir daha yapmamak için yeminler ediyor muyum, kullanıldığımı-değer görmediğimi hissediyor muyum, karşılık bekliyor ama alamıyor muyum? vb. gibi içinizde oluşan her ne var ise bunlara bakın, iç sesinizi dinleyin, kulak verin... 

Cevabın yanı başınızda olduğunu göreceksiniz... Bu soruların cevapları sizde zaten mevcut. Benim size vereceğim cevaplar benim iç sesimin ya da yarattığım realitenin cevapları olacak ve bu cevaplar belki de sizin gitmekte olduğunuz yolun etki altında kalmasına neden olacaktır. Bunu çok tercih etmiyorum... Çünkü belki siz yapacağınız seçimlerle daha iyi noktalara daha kısa sürelerde varacaksınız ya da tam tersi olacak...

Şifa işi yapan-öğreten Üstad'lardan birisi; yapılan araştırmalarda şifa alan kişiler ya da bir Doktor'dan yardım alan kişilerin ücretini ödediklerinde daha çabuk iyileştiklerinin istatistiklere yansıdığını belirterek  ücret alınması taraftarı olduğunu ifade etmişti...

Şifa alarak kendini borçlu hissedenler ama ödemeye gerçekten gücü olmayanlar ve kendini borç yüzünden değersiz ya da iyileşmeyi hak etmediğini hissedenler olduğu kadar, bu borcu hissedip de ödememek için kendine bahaneler uyduran ve şifaya aracılık eden kişiyi başından savmanın yollarını arayan kişilerin de var olduğu bir gerçektir... Dikkat ederseniz burada da bir görecelik mevcuttur...

Bu durumda sağlanması gereken şey ''Denge''dir. Duruma, zamana, kişilere, ihtiyaca göre denge taraflar arasında bir şekilde sağlanır ya da sağlanmaz... Buna taraflar karar verir ve uygulamaya geçirirler, sonuçlarına da katlanırlar...

Özgürsünüz, hürsünüz ve sevgi dolusunuz, bunları derinden hissediniz, başkalarını sevdiğiniz kadar kendinizi de seviniz, kendinize ve yaşamınıza değer veriniz ve en önemlisi de kimseye acımayınız, hatta kendinize bile... 

Unutmayın ki kim her neyi yaşıyorsa bunu kendi iç Dünyasında bilerek-bilmeyerek kurgulamakta olduğundan yaşamaktadır... 

Bize düşen; birazcık bile olsa onlara farklı realitelerin de olduğunu gösterebilmek, esinlendirmek, cesaretlendirmek, destek olmaktır...  Niyetimiz güzel olduktan sonra gerisi zaten ilgili Makamlarca halledilmektedir.... Tabii ki buna ihtiyaç hissedenlerin izin verdiği kadar, ihtiyaç hissetmeyenlere de zaten kimse bir şey veremez...

Şifa çok değerlidir ve ne kadar değerli olduğunu kimsenin belirtmesine de ihtiyacı yoktur, o gelir ve gereğini yapar, ona hak ettiği değeri ya da değersizliği etiketleyen insanlardır ve bu görecelidir. O vardır ve her yerdedir... Bazen aracı vasıtası ile olur bazen de kendiliğinden, onu yürekten isteyen, hak ettiğine inanan herkes alır... Bu çok tabii bir durumdur...

Evet, Denge (ya da Balans) de çok önemlidir. Her zaman ve her yerde bulunur ya da bulunmaz... Olduğu yerlerde düzen, güzellik ve sevinç hali vardır...  Şimdi size de  kendi dengelerinizi kurmak düşüyor... Bunu kolayca yapabileceğinizi görüyor ve biliyorum...

Kolay gelsin.. Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder