2 Şubat 2013 Cumartesi

İÇİMİZDEKİ BİLGEYLE BULUŞMAK...

Bildiğiniz üzere ben Emekli olmuş bir Banka Çalışanıyım. O dönemlerde henüz bendeki yeteneğin farkında olmadan hayatımı sürdürüyordum. Ancak, çok ilginç olaylar yaşadığımın da farkında değildim. Tamamen iç güdüsel olarak yaptığım seçimlerin bugün ne kadar doğru olduğunu şu anda anlayabiliyorum.

Ben Şube Müdürlüğü yaptığım dönemlerde, bir firma ile ilk görüşmeyi yapmak üzere şirket binasından içeri adımımı attığım andan itibaren içime doğan hislere farkında olmadan odaklanırdım. Eğer, firma sahipleri sevgi dolu, paylaşımcı ve iyi niyetli ise, firmadaki sevgi ve neşe ortamını hemen hissederdim. İçeri adımımı attığım andan itibaren bu hissin verdiği rahatlık ve sadelikle daha rahat bir görüşme ortamı sağlanırdı. Tabii ki sonuçlar da doğal olarak buna paralel gelişirdi, her iki taraf için de.

Ama tam tersi durum sözkonusu ise, yani kapıdan adım attığım andan itibaren, bir ağırlık, sıkıntı, iç karartısı gibi hisleri duyumsadığımdaysa;  anlardım ki, 'burada bize yer yok'. Görüşmeleri tamamladığımda içimdeki hislerin ne kadar haklı olduğunu anlardım ve genellikle de o firmadan uzak durmaya gayret ederdim.

Bununla ilgili bir anımı şöyle paylaşabilirim; yine bir gün dışarıdan harika görünen ve çok iyi çalıştığı anlaşılan bir ihracat fason atolyesine giderek görüşmeler yapmıştım. Her şey güzel gibi görünüyordu ama içimde bir his oradan uzak durmam gerektiğini bana söylüyordu. Bu hissi dikkate alarak oradan hoş bir şekilde ayrıldım ama çalışma yapmadım. Günlerden bir gün çok samimi bir Bankacı Dostum bu firmanın adresini bana sordu, ben adresini onlara tarif ettim ama onlara bu firmadan uzak durmalarını tavsiye ettim. Garip olan şuydu ki; Arkadaşım, bu firmaya kısa süre önce oldukça önemli miktarda kredi verdiklerini ama tahsilatı yapamadıkları için kanuni takip işlemi yapacaklarını, yerini bulamadıkları için bana sorduklarını söylemekteydi.

İşte o zaman ne kadar doğru karar verdiğimi bir kez daha anlamıştım.

İçinizden gelen hislere önem vermenizi tavsiye ederim. İçimizdeki Bilge bize her zaman yardım eder, uyarır bizler. Ama onun farkına varmak, onunla iş birliği yapmak, tavsiyelerine kulak vermek için içimize dönüp onu aramalıyız ve onunla buluşmalıyız...

Sevgiyle ve Işıkla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder