1 Şubat 2013 Cuma

TAİ CHİ İLE GELEN YETENEK...

Bir tatil köyünde yaşadığım olay hayatımı değiştirdi diyebilirim. Eşim ile birlikte gittiğim bir tatil köyündeki Türkmenistan’lı bir Doktorun düzenlediği Tai Chi isimli etkinliğe katılmıştık. Bu tamamen eşimin isteği ile gerçekleşmişti. Sevgili eşim yenilikleri sever ve yeni şeyleri denemekten hoşlanır. Yine onun önerisi ile biz birkaç sabah bu etkinliğe katıldık. O vakitler her ikimiz de Bankacılık mesleğini icra etmekteydik. Bir yaz tatilinde Fethiye Ölü Deniz'de 'Çocuk Cenneti' olarak bilinen bu tatil köyünü tercih etmiştik.

Çin ezgileri ile başlayan çalışmada Doktor bize hareketleri gösteriyor ve biz onu takip ediyorduk. Çalışmanın bir yerinde benim ellerimden ve kollarımdan sular akar gibi bir şeylerin akmaya başladığını hissettim. Bu akan şeylerin ne olduğunu anlayamamıştım. Eşime sordum sende de böyle şeyler oluyor mu? Benim ellerimden, kollarımdan, sırtımdan tatlı, tatlı bir şeyler akıyor ve çok huzur veriyor, sende de bu oluyor mu? Diye sordum. Onun cevabı netti. Hayır! Bunun üzerine Doktora anlattım olanları ve bana bunun yaşam enerjisi olduğundan bahsetti, böyle bir yeteneğim olduğundan bahsetti. Ben yine de tam anlayamamıştım. Ama her defasında, bu hareketleri yaptığımda o akışı çok net hissediyordum. Bu mükemmel bir histi.

Ben spor yapmayı çok severim, plaj voleybolu da en sevdiğim aktivitelerden biriydi. Bir gün aynı yerde voleybol oynarken sağ omzumun tutulduğunu hissettim, dosdoğru Doktorun yanına gittim. Omzumdaki tutulmayı anlattım, o yine kendine has hareketlerle bir şeyler yaptı, havluyu ısıttı, elleri ile bazı hareketler yaptı. Tutulan omuzum birden açıldı. Ben tekrar voleybol oynamaya gittim ve oynamaya devam ettim. Ama çok şaşkındım. Nasıl olabilirdi böyle bir şey? Anlayamıyordum. Ona sorduğumda Bioenerji'den bahsetti. İçimde bir merak uyanmıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder