25 Ekim 2012 Perşembe

BENİM GÖZÜMDEN BİR KURBAN BAYRAMI SABAHI ...

Sabah vakti camide bir sakinlik ve sessizlik hakimdi, İmam da biraz geç kaldı gibi geldi bana. Sanki bir şeyler eksik gibiydi, en azından ben öyle algıladım. Ancak, namaz vakti yaklaştığında, kısa bir süre içinde yapılan İmamın sohbetinde söylediği sözler önemliydi benim için, kısaca;
-Kurban kesmek sadece et ve kan için yapılan bir şey değil,
-Bu bir semboldür,
-Asıl olan; Hz. İbrahim'in çok sev
diği oğlu Hz. İsmail'i bile kurban etmeyi göze alacak kadar Allah'a C.C. olan iman ve takvasıdır,
-Allah C.C. sizlerden ne kan, ne de etin gönderilmesini bekler,
-Önemli olan sadece Allah'a olan iman ve sadakatin göstergesi olan takvadır,
-Sizin kurbanınız; şan, şöhret, makam, vb. olabilir,
-Önemli olan gerçekten-içsel olarak en çok değer verdiğiniz şeylerden Allah adına (fedakarlık yapabilmek) ikramda bulunabilmektir, bu bilinç seviyesine erişmek çok önemlidir,
-Aslında kurban kesmek bazı mezheplere göre bir vacip, bazılarına göre de sünnettir. Farz değildir,
-Kurbanlık hayvanlara lütfen kibar davranın, asla zor kullanmayın, dualarla ve sevgiyle görevi yapabilirseniz onların da bunu sükunet ve huzur içinde (hatta gözyaşlarını akıtarak sevgi ile) buna kendliğinden rıza göstereceğini (ki bu konuda ABD'den bir kovboyun öğrendiği dualarla kesim yaparken hayvanın adeta hipnoza girerek kendini tamamen bıraktığını ben de TV'de izlemiştim),

şeklinde izah etti camide bulunan topluluğa.


Dualar ve bayramlaşmalarla bir Bayram Sabahı daha yaşandı ve geçti sevgi ile... Daha nice bayramlara ulaşmak dileği ile bir kez daha bayramınızı kutluyorum.


Sevgi ve saygılarımla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder