12 Şubat 2012 Pazar

HER ÇOCUĞU SEV, SENDEN DOĞAN DOĞMAYAN, HER BİRİNİ ...



Senden doğan ya da doğmayan her çocuğu sev, bütün çocuklar senin çocuğun olsun. Ayırma senin-benim diye diğerinden. Kıyaslama, yarıştırma başkalarıyla. Sarıl ve kucakla. 

Onu noksanlarıyla sev ki onda fazlalık doğsun, onu sonsuz sev ki kalb
i ebedi sevgiyle dolsun, sarıl-öp onu yanağından Hacer'ul Esved Taşını öper gibi, hisset ruhunda onda akan Tanrının nefesini. Kutsallığı gör onda Yaradandan gelen, izin ver serpilsin, büyüsün bu narin beden. Baskı kurma üzerinde kesilmesin nefesi, iyi nefes alanın hep gür çıkarmış sesi. 


Seçimlerine saygı duy, ne isterse onu giysin, başına ne gelirse hep kendinden bilsin. Sormasın sana her konuda ''Anne oldu mu?'' diye, özgürlük olsun senden ona hediye.


Teşvik et, ortam yarat duygularını seninle paylaşmasına. Yargılama, dikkat et dudaklarından dökülen her cümlenin manasına. Farkında ol onlarda ne anlamlar saklı, şifreleri çözersen bulacaksın sözlerin arkasındaki aklı.

Değer ver, güven ve saygı duy. Destekle ileriye attığı her adımda gönülden. Müsaade et, sabırlı ol, cesaretlendir, motive et doğru yolu bulur kendisi. 


O seni çok sevsin başka Annelerle kıyaslamadan, sen onu çok sev başka çocuklarla yarıştırmadan. Unutma ki elma ile armut asla toplanmaz, sen de toplama Ali ile Mehmet'in yeteneklerini aynı kefede. Ali başka, Veli başka, aynı olmaz akıl başta. Ali Matematikçi, Veli Otomatikçi, Selami Müzisyen, Belma Diyetisyen olmak isterse desteklemek en iyisi. Ne olacağına karışma, neyi seviyorsa onu olmasına katkıda bulun. Budur senin en doğru yolun.


Dinle, çocuklar şöyle diyor;
''Annem; biliyorum kolay değil Anne olmak, ama çok zor senin istediğin mükemmellikte olmak. Olamazsam üzülürsün, en iyisi kendim olmak.''

Unutma Dostum, gerçekten kendisi olabilen her insan özgür ve mutludur. 


Değerli Üstad R.ŞANAL'ın hep dediği gibi; 
''Sadece kendin ol, aş bütün dağları, korkunun olmadığı yerdesin''


Anne; beni olduğum her halimle kabul edip sevdiğin, bana ben olma fırsatını tanıdığın için sana teşekkür ederim. Ben de kendimi çok seviyorum. 


Çünkü ben, Ben'im. Gerçekten...






Hüseyin Turgut Sayın,



Bahçeşehir/İSTANBUL, Ocak/2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder